söndag 31 oktober 2010

"Jägarna två"


Den uppmärksammade tjyvjaktsfilmen Jägarna är åter aktuell med en uppföljare. Jag är lite förundrad varför ingen hört av sig till undertecknad dels för att besätta någon av huvudrollerna samt givetvis för att skriva manus. regi och filmmusik. Tänk vilken succe det skulle vara med min p4-toppshit "Änsommen ma börsa" som ledmotiv. Men jag förstår ju att filmmakarna av i dag har en begränsad budget att röra sig med. De förstod väl på ett tidigt stadium att de inte skulle ha råd att köpa in en sådan stjärna som undertecknad till en svensk B-film.
Nä ni P4-toppslyssnare, ni kan känna er priviligerade som har möjlighet att på statens bekostnad lyssna till denna högklassiga musik.
Förrsten det måste ha varit något fel på televerket förra veckan när min låt oförklarligt ramlade ner till fjärdeplats. Jag tror på en komplott, de vill inte förstöra spänningen med att släppa fram alla mina röstare på en och samma gång.
Nu den här veckan måste det dock bli en rejäl uppryckning, ta och ge er på trissan och snurra fram 099-50135 så ska de få se på fyrverkeri, dan på televerkan dan. Men pass däck så inte ledningan glö så hårt att de brinn för då kan e gå rektut på tok. Men som sagt, få je de dänn kontrakte ma "Jägarna tri" så kan je nog betäla.

1 kommentar: