fredag 15 oktober 2010

"Ensamhetens själ"

Att ensam ska vara stark är en sanning med modifikation, men för mig stämmer det ganska bra.
Jag har ensam skrivit, komponerat och framfört den nya P4-toppslåten "Änsommen ma börsa".
Låten handlar om ensamheten ute i det orörda skogslandskapet och den euforiska odödlighetskänsla som man kan känna i sådana situationer.
Odödlig är man däremot inte på topplistan utan man får verkligen glädjas varje gång man kan slå sig in, med den mördande konkurrens som råder.
Ska jag vara ärlig kan jag inte fatta varför inte Marcus Jönsson klår mig, jag tycker att hans låt till och med är bättre än min. Kanske beror min falska blygsamhet på att jag har hört min egen låt till leda och behöver lite förnyelse i form av att höra någon annans röst nån gång.
Vill ni lyssna på låtarna klicka här: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=400
Rösta på min låt kan ni göra genom att ringa 099-50132

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar