söndag 31 januari 2010

Sluta på topp

Alla världens utövare oavsett idrotts- eller annan karriär har en dröm att få sluta på topp.
Ett fåtal har kunnat förverkliga denna dröm, endast legendarer som Michel Jordan, Jean Claude Killy och givetvis alterego Sixten Jernberg har slutat sina enastående karriärer som vinnare. Av den anledningen känns det hedrande att befinna sig i detta eminenta sällskap nu när jag avslutat min P4-toppssejour med en solklar förstaplats.
Jag lämnar nu listan och ger plats och möjligheter för mina artistkollegor att få en liten skärva av rampljusets härligheter.
Jag vill önska Erika Skogen, Kentucky, Jannes med flera lycka till med att försöka fylla det oceanliknande tomrum som nu måste uppstå efter min glänsande sorti.
Till alla Jämtar och Härjedalingar vill jag säga att misströsta nu inte utan lyssna på de andra artisterna så ska ni se att Länets musik har mer att erbjuda trots att eran störste idol inte längre finns med.
Nej det viktigaste är att jag nu slutar och slutar som en stor vinnare nämligen med flaggan i topp.
Jag kommer i det här sammanhanget att tänka på avslutningsstrofen i Mikael Wiehes sång Titanic som lyder så här:
"Vi går till botten där vi står men flaggan den går i topp".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar