torsdag 14 januari 2010

"Idrottsskadad"


Syftet med att blogga är förutom någon typ av självterapi även att kunna berätta lite om sig själv för den intresserade allmänheten här i Jamtarnas rike och övriga delar av världen.

Här kan man berätta sanningar som annars inte kommer ut i den mediala cirkusen.

Därför tänkte jag avslöja något mycket revolutionerande om min enkla person.

Det är nämligen så att jag är lik Peter Forsberg, kanske inte när det gäller förmågan att färdas på ett par skridskor och samtidigt försöka hålla reda på en klubba och ännu värre en liten gummitrissa som dinglar omkring på detta hala, glatta underlag som kallas is och som man helst försöker undvika eller avhjälpa med salt eller grus. Visserligen har jag gjort tappra försök att medelst denna utrustning befinna mig på detta obehagliga underlag men det har varit klart besvärligt. För ute på Krokholmen i Åflo där min hockeykarriär startade fanns det inga sådana bekvämligheter som en sarg att hålla sig i. Nej det var till att försöka hålla sig på benen ändå vilket medförde att innanlädret på skridskorna snabbt slets ut och stora glipor glappade mellan skena och stortånaglar.

Trots detta har jag ändå en klar likhet med Peter Forsberg tack vara att jag äntligen fått en idrottsskada, denna skada råkar vara identisk med Peters, nämligen en revbensskada.

Peters skada kan hindra honom från OS-deltagande medan mina besvär hindrar mig i korpbowlingens divisiontrelunk.

Dock har jag från min uppväxt långt uti Jämtlands skogar lärt mig att inte känna efter så noga så jag kommer till start trots dessa smärtor och detsamma förväntar jag mig av Peter som jag tror lite i tysthet har mig som förebild, bl.a. för min förmåga att tåla smärta.

Han har säkert hört talas om när jag trots ihärdigt nageltrång kunde fullfölja Åflomästerskapet i tvåmansvist 1967 och på ett bragdmässigt sätt lyckades errövra en hederssam silvermedalj efter en snöplig finalförlust mot syrran.

Man kan givetvis tycka synd om sig själv men det är inte riktigt min melodi utan det får Peter Forsberg stå för. Jag säger som Evert Taube att vem har sagt att just du ska ha hörsel och syn, höra böljornas brus och kunna sjunga. Nä en liten revbensskada är inget att tala om för dom som bor i Haiiti, dom skulle vara jävligt glada för en liten smärta i ena sidan även om seriesegern i Korpbowlingens division tre går om intet.

I morgon fredag lyssnar jag på P4 Jämtland och de femton populäraste låtarna 2009 kl. 11.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar