söndag 13 december 2009

En smal och outgrundlig väg

Livets väg leder till ständigt nya upptäckter och oförutsägbara upplevelser. Vi vet inte vad som väntar bakom nästa kurva men vår nyfikenhet driver oss framåt mot nya mål. Jag tror att nyfikenhet är den bästa egenskap en människa ska ha för att finna meningsfullhet med tillvaron.
Min egen nyfikenhet har drivit mig framåt mot ett för mig otrampat revir nämligen musiketablissemanget. Jag har tagit några stapplande steg på ett gungande underlag för att så småningingom hitta stabilare stenar att kliva på och slutligen tryggt kunna klättra vidare mot högre höjder. Denna vecka kunde jag slå dubbla personliga rekord dels genom att två veckor i rad ligga etta och dessutom kunna utklassa konkurrenterna med förnämliga 127 poäng på P4-toppen. Tack till alla som stöttar mig och min idé med att skriva och sjunga på vårt förnämliga Jämtländska språk. Vill ni fortsätta denna goda gärning ring 099-50131.
Läs mer här: http://www.sr.se/cgi-bin/jamtland/program/index.asp?ProgramID=400.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar