söndag 25 oktober 2009

"Hur spisar man ett pris"

Ja som ni kanske vet så har jag en sidokarriär som chef på en av Jämtlands bästa kommunala arbetsplatser. Städ & Hemservice hamnade denna vecka i blickfånget när vi fick ta emot en check på 100 000 kr för att vi vunnit 2009 års kvalitetsprisutmärkelse. Min egen insats är marginell eftersoma jag befinner mig längst bort i näringskedjan och är den som möter kunden mest sällan och därigneom inte leverar så mycket kvalité. Men någon måste ta på sig hundhuvudet och vara chef, som jag tydligen gjort inte helt utan framgång. Min hemlighet är att omge mig med synnerligen duktiga och energiska medarbetare som utför ett så bra arbete så att mina egna tillkortakommanden glöms bort i den allmänna glansen.
Därför måste jag erkänna som min fru många gånger sagt att Städ & Hemservice är inget som jag rosat marknaden med.
Nä nu får det vara slut på det här ödmjuka dravlet lika bra att se sanningen i vitögat och därför måste jag säga till mig själv "Du e en sjutusan till kär som ha så huskut e folk omkring de".

När det gäller den mer officiella sidan av mig själv, nämligen artistkarriären så får jag klara mig alldeles själv utan någon som hellst stöttning eller hjälp.
Och nu har sanningens stund kommit eftersom jag skall utmana de stora drakarna i P4-toppen.
Den låt som gäller denna vecka är "Du e så fin" en hyllning till den Jämtländska kvinnan.
Rösta på denna favorit om du vill säkerställa en genuint Jämtländsk produkts farmgång.
Slå en signal och ditt Jämtländska samvetsarv skall vila i frid.
Vill du lyssna på mästerverket gå in på www.sr.se/jamtland och klicka på p4-toppen.
Men nu ske je funder på vö je ske jära ta all de henn slantan, de e dyrt på krogen nu för tin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar