tisdag 28 juli 2009

Krogströvare


Även i år har jag haft nöjet att besöka krogstråket.
Bra väder, givetvis den kväll jag är ute samt trevligt folk som man kan småprata med.
Det bästa är trots allt att få gratis underhållning av våra lokala proffs på området.
"Ständut Black" är suveräna musiker och underhållare, världsklass, mycket bra publikkontakt bra ljud och givetvis många glada skratt.
Lite senare slår vi oss ner ute i det fria för att på nära håll avnjuta Patrik och hans "Combo".
Som vanligt när det gäller Patrik händer det saker som ingen kan räkna ut, han kan verkligen konsten att skapa komik ur alla möjliga och omöjliga företeelser.
Även här känner jag mig som en vinnare som gratis kan sitta och njuta av dessa eminenta artister. Komiken är en viktig faktor somvi alla bör ha med oss i våra vardagssituationer. Jag tror vi alla kan bli gladare och lyckligare om vi inte tar oss själva på så stort allvar. Misstag gör vi alla och egentligen är det ju misstagen som är mest komiska.
Nåväl det var med ett leende på läpparna som jag trampade min stålhäst mot Odensala denna kväll, samtidigt som jag nynnade på några av de läckra sånger som jag fått höra, helt gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar