måndag 27 juli 2009

Kluksfestivalen

Förra helgen hade jag nöjet att besöka Kluksfestivalen. Jag var där på dagtid och missade röjet på kvällen. Bra musik fick vi dagsbesökare höra med god ljudkvalité. Christer Halvarsson var som vanligt mycket bra och han står ju upp för vårt språkliga kulturarv på ett förnämligt sätt.
Bäst trots allt var Marcus Jönsson som va vär än je kunn tro. Han är utan tvekan en blivande storstjärna om han fortsätter i den här stilen. Marcus framför sina sånger på ett personligt och ärligt sätt som även gör intryck på en träbock som jag.
Jag pratade med Marcus efter föreställningen och sa att det här var det bästa jag hört på länge vilket jag hoppas han tar till sig. Jag ser med spänning fram mot hans nya album med sånger på Svenska som skall komma ut nu till hösten. Den skivan skall jag köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar