fredag 18 september 2009

Radiolyssnare


Ja ni som lyssnade på Radio Jämtland förra fredagen fick en högtidsstund när undertecknads vackra stämma kunde ljuda ut i etern både i tal och sång. Mats Hurtig hade bjudit in mig till studion men kvällen innan ringde Åke Jonsson och ville höra sig för om hur vi skulle lägga upp intervjun eftersom Hurtig inte var så hurtig längre utan tagit sin Mats ur skolan. Åke var lite stressad och strulig vilket gjorde att inte allt gick enligt planerna. Men det gjorde inget för det är ofta misstagen som blir roliga och det händer lite oväntade saker.

Jag har fått många positiva reaktioner på programmet från folk som hört av sig och som gillade låtarna samt tyckte att snacket var roligt och avspänt.

Det är meningen att någon av dessa låtar skall testas för P4 toppen, men problemet är ju vem man skall välja för att de flesta tycker att alla låtar är bra och det är svårt att hitta en absolut favorit.

Har ni en bestämd uppfattning om detta meddela mig på E-post: trubaduren@alfeliasson.se.

På den andra topplistan här i länet Poppoppitpp ligger jag för tredje veckan i följd föga överraskande på första plats. Låten "Hu ske vål men" har blivit en stor "hit" i Krokomsbygden med omnejd och diggas säkert av fans både i Berg och Bräcke.

Topplistornas höjder är numera en realitet och det glädjer mig att kunna konstatera att Jämtarnas musikkunskaper bara blir bättre och bättre och att min egen ödmjukhet oförtrutet består i oändlighetens oförgänglighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar