fredag 8 oktober 2010

Oktoberjakten

Ja nu är det dax för okroberjakten, premiär den 9 oktober. Mycket har hänt, vi har genomfört ett riksdagsval, sommaren har tagit slut, hösten har gjort sitt intåg liksom sverigedemokraterna i riksdagen. Jag själv la min röst av rent ideologiska skäl nämligen till solidariteten, jag anser att vi som har och äger ett överflöd kan dela med oss till de som inte har, vilket på sikt kommer att ge ett bättre samhälle för oss alla att leva i. Rätt eller fel men den tanken har följt mig genom hela livet och den gäller fortfarande.
Den här dagen har för min del varit historisk eftersom jag för tredje gången komer upp som utmanare på P4 toppen med en låt som jag själv skrivit både text och musik till och som är framfört på vårt genuint Jämtländska tungomål.
Låtens titel " Änsommen ma börsa" återspeglar den speciella känsla som jägaren känner när han går där ensam i skogen med naturen nära inpå själens ljusa spegel.
Vill ni lyssna på låten klicka här: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=400
Vill du rösta på underverket ring: 099-50132

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar